piątek, 18 października 2013

Kropka

Kropki, kropy, kropeczki czyli inaczej polka dots, motyw znany i bardzo lubiany zarówno w modzie jak i we wnętrzach. I u nas zagościły wielkie kropy w kolorze biało- czarnym. Kiedy zobaczyłam, że w ofercie Ikea jest dywan w biało- czarne kropki i to jeszcze za niewielkie pieniądze to długo się nie zastanawiałam. Potrzebne nam było coś pod stolik na kółkach ( taka wdzięczna mała komódka wypatrzona u Taty w piwnicy), który wędrując z miejsca na miejsce okropnie rysuje podłogę, a taki dywan pasował idealnie. I kropka. 
pufa w kropki zrobiona przez Asię z JIMGirls , wiedziałam, że to pufa idealna dla nas
torba w kropki uszyta przeze mnie
poduszki domki TIGER 
poduszka szydełkowa by piegowata

A nasz nowy stolik kawowy wyszperałam u mojego Taty w piwnicy i pomalowałam go na biało, wcześniej też był ładny ale bardzo podrapany więc szlifowanie było konieczne. 

Wracając do tematu kropki czy wiecie kto jest nazywany księżniczką polka dots? To japońska artystka Yayoi Kusama. To ona już w latach 50- tych tworzyła w Japonii prace całe obsypane kropkami. Do dziś  jest kojarzona i sama mocno utożsamia się z motywem polka dots. 



Zapraszam do obejrzenia poniższych filmików a wszystko będzie już dla was jasne :



13 komentarzy:

  1. leży jak ulał :) też się na niego czaję, chociaż przy czarno-białym kocie to najgorsza z możliwych opcja kolorystyczna do sprzątania, zawsze skubana zostawi białą sierść na czarnym a czarną na białym ;)
    świetne dechy w kuchni, mam nadzieję w przyszłości odkryć i pomalować swoje, jak się sprawują? pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dechy sprawują się cudownie, w sensie koloru, nic nie blaknie, nie żółknie. Ale są rysy bo to sosnowe dechy. Uśmiałam się z tym kotem, haha :)

      Usuń
  2. Podoba mi się Wasz stolik kawowy/komódka, bardzo fjny pomysł i praktyczny, wszystko pomieści :)
    Buźka !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak powciskane są tam płyty z bajkami i jakieś świeczki itp. Nawet jeszcze miejsce jest.

      Usuń
  3. dywan jakby dla Was stworzony !! Wygląda świetnie !! a i stoliczek przeszedł świetną metamorfozę :) Pozdrowionka

    OdpowiedzUsuń
  4. bardzo mi się u ciebie podoba :) lubię takie skandynawskie klimaty :) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  5. też mam ostatnio fazę na kropki. i też napalam się na ten dywanik!
    rety jak cudnie kolorowo u ciebie. uwielbiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dywanik jest super, a cena... :) nie ma co się zastanawiać!

      Usuń
  6. ja to mam pytanie wyrwane z kontekstu - gdzie zamawialiście te piękne szafy wnękowe do przedpokoju? sen spędza mi z powiek wizja przesuwanych szaf na aluminiowych profilach.. a te wydają się idealne, proste, tradycyjne!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szafy robił nam kolega na zamówienie, sama je sobie zaprojektowałam bo właśnie chciałam takie proste, gubiące się w ścianach a On je wykonał. Ale te szafy to jedna wielka pomyłka, ta w sypialni jest zdecydowanie za głęboka i ma za wielkie drzwi, zawiasy są za słabe więc zdarza się, że ciężkie drzwi opadają i ciężko je zamknąć albo nie można wtedy otworzyć szuflady :/ Także kolegi nie powinnam polecać. Ale mam kontakt do Pana, który robił szafy naszym znajomym. Piękne wyszły, naprawdę.

      Usuń
  7. witam serdecznie,
    od niedawna śledzę Wasze remontowe poczynania, przyznaję niektóre są wyjątkowo inspirujące:))
    sama także zaczęłam swoją walkę z przeprowadzką i dekorowaniem mieszkania:) obecnie jestem na etapie sofy, narożnika do salonu, stąd moje pytanie odnośnie waszego. Szukam czegoś w bardzo podobnym stylu, zastanawiam się strasznie nad wyborem materiału; a że dodatkowo bobo w drodze , moje marzenie posiadania czegoś w odcieniach beżu poszło... w las :D
    skąd jest wasz i czy jest w miarę prosty w czyszczeniu :)
    pozdrawiam gorąco,
    Natalia

    OdpowiedzUsuń